American Cookies

11:40 Stéphanie 0 Comments

Wie mijn blog wat blijft volgen zal merken dat ik hoofdzakelijk desserts maak. Ik ben niet bepaald zo op zoet ingesteld maar ik vind het heel erg leuk om mensen te zien genieten van wat ik maak. Ik heb ook al veel positieve reacties gehad. Er is zelfs een tijd geweest dat ik elke week een taart of een cake bakte. Maar dat was dan weer te veel van het goede. Nu maak ik vooral op speciale gelegenheden desserts. Hoewel, koekjes dat maak ik dan weer veel vaker. Dat is snel gemaakt en ook handig om mee te nemen naar school of werk, én bovendien kan je koekjes vaak een pak gezonder maken dan in de winkel.

Onlangs heb ik american cookies geprobeerd. Het was een beetje zoeken maar uiteindelijk zijn deze ook weer gelukt, én ze waren heel erg lekker.

Ik deel het recept graag met jullie.



Ingrediënten :

550 gr bloem
1 zakje bakpoeder
een snuifje zout
250 gr boter (liefst kamertemperatuur, maar ook hier vond ik het niet echt verschillen van smaak om hem op voorhand een beetje te smelten)
180 gr kristalsuiker
180 gr bruine suiker
(--> dit zijn de originele maten maar ikzelf gebruik standaard de helft van de suiker dat in recepten staat )
1 zakje vanillesuiker
2 eieren
chocoladestukjes, bakchocolade of dergelijke

werkwijze :

1. verwarm de oven alvast voor op 180 graden

2. zeef de bloem en meng dit met het zout en de bakpoeder in een kom

3. Klop in een andere kom de boter met de witte suiker, de bruine suiker en de vanillesuiker tot je een romig beslag krijgt. Voeg dan de eieren 1 per 1 toe en klop stevig na elk ei. Op het laatste voeg je beetje per beetje het bloemmengsel erdoor.

4. Meng er de chocoladestukjes door ( hoeveelheid is afhankelijk van wat jij lekker vind)

5. Maak van het mengsel ronde koekjes en leg ze op bakpapier op een bakplaat. Let op dat je genoeg ruimte tussen de koekjes laat want ze lopen nog uit tijdens het bakken ! 

6. zet ze een 8-tal minuten in de oven tot ze goudbruin zijn 


Smakelijk ! 

You Might Also Like

0 reacties: