Homemade lasagne

11:11 Stéphanie 0 Comments

Vandaag had ik zin in lasagne maar ik had deze ochtend wegens omstandigheden geen tijd meer om naar de winkel te gaan, dus ben ik aan het experimenteren geslagen met de ingrediënten die ik in huis had.
Ik kreeg positieve reacties, vandaar dat ik het receptje graag met jullie wil delen !




Ingredienten bolognèsesaus 

1 blikje geconcentreerde tomatenpuree
niet- geconcentreerde tomatenpurree ( ik heb Heinz gebruikt)
1 blik tomatenstukjes
1 blik gezeefde tomaten 
1 ui
2 teentjes knoflook 
gedroogde italiaanse kruiden 
1 laurierblad
peper
zout
suiker
room
olijfolie 
een scheutje witte wijn
rundergehakt ( 400gr)

Snipper de ui fijn en bak ze aan in een scheut olijfolie. Voeg er na een tijdje de fijngeknepen teentjes knoflook toe. 

Zet ondertussen een pannetje op het vuur en voeg de tomatenpurree en de geconcentreerde tomatenpurree samen. Verwarm deze tot de zurige geur verdwenen is. 

Als de tomatenpuree klaar is voeg je de tomatenstukjes en de gezeefde tomaten toe. Kook ze op een hoog vuur en doe er het uien/oliemengsel bij. Blus met een kleine scheut witte wijn en laat verder sudderen op een laag vuurtje. 

Bak het gehakt in wat olijfolie en voeg italiaanse kruiden, peper en zout toe. 

Als het gehakt klaar is voeg je het bij de rest van de saus en giet je er een beetje room bij, suiker en een laurierblad. 

Laat het geheel voor nog een klein halfuurtje sudderen op een laag vuurtje. 

Ondertussen kan je de kaassaus maken. ( Ik ben in de veronderstelling dat dit iedereen wel zal lukken, zo niet kan je me altijd een reactie nalaten en dan zet ik het receptje voor kaassaus hier ook wel eventjes) 

Vervolgens neem je een ovenschotel en begin je met een laag bolognèsesaus, kaassaus, lasagnevellen,  bolognèsesaus, lasagnevellen, kaassaus en eventueel wat plakken mozarella. 

Ik heb hem voor 30 minuten op 180°c in de oven gezet. 

Smakelijk iedereen ! 







You Might Also Like

0 reacties: